Są to wesołe zabawy wokalne i ruchowe. Podczas zajęć wykorzystywane są przeróżne rekwizyty- kolorowe chusteczki, piórka, chusta animacyjna i inne.
Zajęcia przeplatają w sobie formy statyczne (siedzimy w kręgu) i ekspresyjne ruchowo (skaczemy, biegamy, tańczymy, kołyszemy się) oraz momenty tzw. ciszy audiacyjnej. Prowadząca modeluje oddech i ruch, śpiewa bezpośrednio DO DZIECI i Z DZIEĆMI (konwersacje muzyczne), umożliwiając percepcję i wyobrażenie muzyki.
Opiekunowie dzieci współuczestniczą w zabawach (tańczą i śpiewają wraz z nimi) stając się asystentami dzieci tworzącymi środowisko muzyczne. PROSIMY OPIEKUNÓW O AKTYWNE WŁĄCZANIE SIĘ W ZABAWY, ŚPIEW I RUCH.
KAŻDE DZIECKO SAMO DECYDUJE O SWOJEJ AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ I WOKALNEJ: SŁUCHA, OBSERWUJE, ODPOWIADA, WŁĄCZA SIĘ W ZABAWĘ, A W KOŃCU Z CORAZ WIĘKSZĄ PRECYZJA POWTARZA MOTYWY TONALNE I RYTMICZNE.